Google Adwords baljós árnyak - eltűnnek a jobb oldali hirdetések

Google Adwords baljós árnyak - eltűnnek a jobb oldali hirdetések

Aki szemfüles és aktívan keresget a Google-ben, az láthatta, hogy pár hónapja előfordul, hogy a Google találati lista tetején lévő fizetett hirdetések száma a korábbi három helyett olykor négy. Ettől függetlenül az első oldal alján, illetve az évek óta jól megszokott jobb oldalon is szépen sorakoztak a fizetett hirdetések egy-egy "menőbb" kifejezésre történő kereséskor.

Fura dolgot tapasztaltunk 2016.02.19-én: a Google lelőtte a jobb oldali fizetett hirdetéseket a találati listájáról (Magyarországon, a legtöbb esetben).
Több országban már egy ideje működnek az úgynevezett Product Listing Ads, azaz PLA (termék lista alapú) hirdetések, amelyek jellemzően a jobb oldali hasábban jelennek meg. Vajon az, hogy a Google most kikapcsolta az oldalsó fizetett hirdetéseket, az ennek lehet az előhírnöke?

Bármi is legyen a mögöttes ok, jelen pillanatban úgy tűnik, hogy hivatalos az álláspont, a Google kivezeti a jobb oldali találati listát. (Cikk: a Search Engine Journal oldaláról)

Lehet spekulálni, hogy most ennek milyen hatásai lesznek, ami biztos, hogy az eddig megszokott hirdetési pozíciók felborulnak. Kevesebb hely (kínálat) lesz ugyanakkora (egyébként növekvő) keresletre. Ennek egyenes ági következménye, hogy számítani kell a kattintási költségek növekedésére.
Bizony, aki eddig "nagy mellénnyel" hirdetett, annak muszáj lesz elmélyülnie jobban az Adwords nyújtotta lehetőségekben és "okosabban" kidolgozni a hirdetéseit, mert könnyen deficitbe fordulhatnak az eddig jól beállított kampányok.

A weboldalakat tekintve nincs változás, bárhogy is kerül a látogató az oldalra, a weboldalnak "pengének" kell lennie ;)